نشست بین المللی روان‌شناسی در نیروهای نظامی و انتظامی برگزار می‌شود

معاون بهداشت امداد و درمان ناجا از برگزاری نشست بین المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نیروهای نظامی و انتظامی در دوم و سوم شهریورماه امسال با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های مجتمع رفاهی پردیس نیروی انتظامی خبر داد.

سرهنگ پزشک محمدرضا حسینی روز شنبه در نشست خبری گردهمایی بین المللی روان شناسی و روان پزشکی در نیروهای نظامی و انتظامی این مطلب را عنوان کرد و گفت: در این نشست ۲ روزه کارگاه‌های تخصصی آینده روان شناسی نظامی و انتظامی،  آسیب های عمدی در نیروهای نظامی و انتظامی، سنجش و ارزیابی های فردی و سازمانی، مداخلات روان شناختی در بحران، تاب آوری کارکنان نظامی و انتظامی،  سلامت روان و خانواده نیروهای نظامی و انتظامی برگزار میشود.

 وی ادامه داد: کمیته بین ‌المللی طب نظامی (ICMM) یک سازمان بین ‌دولتی است که در سال ۱۹۲۰ و پس از جنگ جهانی اول، با آشکار شدن نیاز به همکاری های نزدیکتر بین بخش ‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح در سراسر جهان، تشکیل شد.

معاون بهداشت امداد و درمان ناجا یادآور شد: نخستین کنگره بین‌المللی طب نظامی در جولای ۱۹۲۱ در بروکسل، بلژیک برگزار شد.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر، این کمیته ۱۲۰ کشور عضو و ۴ کشور ناظر دارد و ۴۲ کنگره جهانی برگزار کرده است که شانزدهمین آن در سال ۱۹۵۹ در تهران برگزار شد.

وی گفت: همچنین، این نهاد با سازمان ‌های بین‌المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی سلامت حیوانات، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، شورای بین‌المللی ورزش‌ های نظامی، انجمن جهانی دام‌پزشکی، و انجمن جهانی پزشکی همکاری مشترک دارد.  

اهداف اصلی کمیته بین المللی طب نظامی، حفظ و تقویت پیوند میان بخش ‌های بهداشت و درمان کشورهای عضو، ارتقای فعالیت های علمی، پزشکی و نظامی، شرکت کردن و پیشبرد عملیات بشردوستانه در زمینه پزشکی و نظامی است.

معاون بهداشت امداد و درمان ناجا افزود: این گردهمایی با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشگاه علوم پزشکی امین، انجمن علمی روانشناسی نظامی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار می شود.  

وی گفت: اهداف اصلی کمیته بین المللی طب نظامی، حفظ و تقویت پیوند میان بخش ‌های بهداشت و درمان کشورهای عضو، ارتقای فعالیت های علمی پزشکی و نظامی شرکت کردن و پیشبرد عملیات بشردوستانه در زمینه پزشکی و نظامی است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۴ نفر برای حضور در این همایش ثبت نام کرده اند، گفت: این همایش دو روزه در راستای مسئولیتی است که کمیته بین المللی طب نظامی به ایران واگذار کرده است و جلسات مختلفی برای ایجاد هماهنگی و استفاده از شیوه های علمی در این حوزه برگزار شده است.

وی اظهار داشت: ارتش نیز در همین راستا در دو ماه گذشته همایش دو روزه ای را در حوزه اختلالات روحی پس از ضایعه برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون بهداشت امداد و درمان ناجا افزود: در گردهمایی بین المللی روانشناسی و روانپزشکی در نیروهای مسلح دو نشست با موضوع آینده شناسی و آسیب‌های عمدی نیز  برگزار خواهد شد وما به دنبال آن هستیم تا جامعه را به سطحی از بالندگی برسانیم که به جای اختلال پس از ضایعه به رشد پس از ضایعه دست یابیم.

وی گفت: همچنین به دنبال دستیابی به ارتقای سرمایه روانشناختی هستیم که شامل توسعه خوشبینی، اعتماد بنفس و بالندگی در برخورد با حوادث می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *