چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی در تهران برگزار می شود

گروه خبر- چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی از 20 لغایت 23 مهرماه در تهران برگزار می شود. علاقمندان به شرکت در این کنگره می توانند به سایت کنگره به نشانی

http://icmmtehran2018.com

مراجعه نمایند.

کمیته بین‎المللی طب نظامی (ICMM) یک سازمان بین‌المللی و بیندولتی است که در سال ۱۹۲۰ و پس از جنگ جهانی اول، با آشکار شدن نیاز به همکاری‌های نزدیکتر بین بخش‎های بهداشت و درمان نیروهای مسلح در سراسر جهان، تشکیل شد. اولین کنگره بینالمللی طب نظامی در جولای ۱۹۲۱ در بروکسل، بلژیک برگزار گردید.
در حال حاضر، ICMM ۱۱۷ کشور عضو و ۶ کشور ناظر دارد و ۴۲ کنگره جهانی برگزار کرده است که شانزدهمین آن‎ها در سال ۱۹۵۹ در تهران برگزار گردید. هم‎چنین، این نهاد با سازمان‎های بین‎المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین‎المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی سلامت حیوانات، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، شورای بین‎المللی ورزش‎های نظامی، انجمن جهانی دام‎پزشکی و انجمن جهانی پزشکی همکاری مشترک دارد.اهداف اصلی ICMM عبارت اند از:

  • حفظ و تقویت پیوند میان بخشهای بهداشت و درمان کشورهای عضو
  • ارتقاء فعالیت‌های علمی پزشکی-نظامی
  • شرکت کردن و پیشبرد عملیات بشردوستانه در زمینه‌ی پزشکی-نظامی
اولین کنگره منطقه‎ای آسیاپاسفیک ICMM در سال ۲۰۱۰ و در کشور چین برگزار گردید، دومین کنگره در سال ۲۰۱۲ در تایلند و سومین کنگره در سال ۲۰۱۶ در فدراسیون روسیه برگزار شد و اکنون جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که میزبانی چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی را بر عهده خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *